4 „szemjóga” gyakorlat

Napjainkban órákon keresztül nézünk kijelzőket, amitől szemünk elfárad, keveset pislogunk, fájhat a fejünk és jelentkezhetnek a szemszárazság tünetei.

A szemtornát az irodában vagy otthon néhány perc alatt elvégezheted, az eredményen pedig meg fogsz lepődni.

  1. A fekvő nyolcas

Hüvelykujjunkat tartsuk körülbelül 30 centire az arcunktól, és írjunk le vele fekvő nyolcast a levegőben. Kövessük a szemünkkel a hüvelykujj körmét anélkül, hogy a fejünket mozgatnánk. Felváltva végezzük a gyakorlatot jobb és bal kézzel 3-4 percig.

  1. 4 irányba nézés

Tekints a 4 fő irányba (alulra, felülre, balra, jobbra) anélkül, hogy a fej mozdulna. Kezdjük az órajárás irányában, majd fordítva. Ismételjük meg háromszor.

  1. Fókusz váltogatása

Tartsuk a szemünktől az egyik mutatóujjunkat a szem magasságában körülbelül fél karnyira, majd a másik ujjunkat mögé 15 centiméterrel. Egy percen keresztül egyenletes ritmusban nézzünk az egyik ujjról a másikra.

  1. Pillangó gyakorlat

Ez a szemszárazság megakadályozására való szemtorna gyakorlat. Előre nézve és egyenesen tartva a fejet, lazítsuk el az arcizmainkat és az állkapcsunkat. 20-szor nyissuk ki, majd csukjuk be a szemünket. A mozdulat a pillangó szárnyainak a mozgásához hasonlít, ezért finoman végezzük a gyakorlatot – úgy, hogy különösebb erőfeszítést ne igényeljen.